Příchod dětí, spontánní hry, kontakt s rodiči (do 8:00 příchod dětí s povinnou předškolní docházkou).
Spontánní hry a činnosti dětí dle jejich zájmu, předškolní vzdělávací činnost, individuální práce s dětmi, didakticky zacílené činnosti, komunitní kruh, pohybové aktivity, hygiena, stolování a stravování, pobyt venku na školní zahradě nebo v okolí mateřské školy (les, louka, rybník, potok…), v teplých měsících podle možností i pobyt venku zrána a odpoledne.
Oběd, odchod dětí po dopoledním bloku, hygiena, polední odpočinek, literární nebo hudebně poslechová chvilka, klidové činnosti.
Hygiena, stolování a stravování
Spontánní hry, aktivity a činnosti dětí, individuální přístup, možnost dokončování aktivit započatých dopoledne, za příznivého počasí pobyt venku a pohybové aktivity, odchod dětí.
Třída Štěňátka
Maximální počet dětí ve třídě: 22
Třída Koťátka
Maximální počet dětí ve třídě: 24
Každá třída je vybavena odpovídajícím nábytkem a ostatním potřebným vybavením pro děti, hračkami, stavebnicemi, didaktickým a výtvarným materiálem, knihami, cvičebním nářadím a načiním, dětskými hudebními nástroji… Třídní výchovně-vzdělávací program Vám, v případě zájmu, paní učitelky rády poskytnou k nahlédnutí.
Děti, které chodí domů po obědě, si rodiče vyzvedávají mezi 11:45 – 12:00 hod. Ostatní děti se rozcházejí v době mezi 14:30 – 17:00 hodin.
Denní řád je pružný a uzpůsobuje se potřebám dětí, plánům činností, programu i klimatickým podmínkám.
Spontánní hra
Volná hra představuje zásadní podmínku pro rozvoj inteligence a vnitřní motivace dítěte. Hra samotná je současně metodou, prostředkem, impulsem i odměnou. Dítě si ve volné hře vytváří sociální vazby, učí se různým rolím, rozvíjí jemnou i hrubou motoriku, rozvíjí slovní zásobu. Při volné hře dítě posouvá samo sebe dál ve vývoji.
Komunitní kruh
Téma dne, týdne, důležité události, kalendář, počasí.
Didakticky cílené činnosti
Pracovní, tvořivé, prožitkové a další vzdělávací aktivity.
Pohybové aktivity
Ve třídách v průběhu her, pravidelné tělovýchovné chvilky na třídách a v herně školy, při pobytu venku na školní zahradě, v lese, v přírodě.
Polední odpočinek
Respektujeme u dětí individuální potřebu spánku – všechny děti odpočívají na lehátku při poslechu pohádky, vyprávění, relaxační hudbě – pro děti s nižší potřebou spánku je zajištěna nabídka klidových činností, které nenarušují odpočinek ostatních dětí.
Veškeré činnosti směřují k rozvoji samostatnosti dítěte, k získání jistoty v sebeobsluze, k praktickým dovednostem a vlastnímu rozhodování.